Fransa’da hissedilen sıcaklık, akşam saatlerinde 50 dereceye ulaştı

🟢 Konu yazarı şu anda aktif
Allah yardımcınız olsun, zor. biraz eksigiyle deneyimlemis gibiyim, dediğim bölge de ırak'a 20 Km ve ülkenin en çukur bölgesi. yine de hissedileni kiyaslanamaz gibiyse oralari düşünemiyorum. tez zamanda iklimin düzelmesi, hayatın normale dönmesini temenni edebiriz ancak. sanırım kul olarak yapabileceklerimiz sınırlı. 😓
Ya airco ve panjur yaptiracagiz mecbur baska care yok. Neyseki tatil yaklasiyor kalanlar dusunsun :d


Bu basettigim action olayi ama Hollanda da aynisi oldu actionda. Media markt action gibi yerlerde hicbir yerde sogutucu kalmadi :d
 
Gölgede 35 üstü havadaki nem buharlaşıyor. Bu nedenle gölgede 40 derecede kendinizi daha rahat his edersiniz. 40'ı aşınca (Açık alanda 50-55 yapar) bende baş ağrısı ve burun kanaması başlıyor. Sıcaklığın arttığını o şekilde anlıyorum. Tabi bir de sıcak bölgelerde insan yaza alışarak giriyor.

İki gündür Strasburg'dayız ve gündüz yanıyoruz, oteldeki klima gecelerimizi kurtarıyor.
Ne toplantısı bu?
 
Bizim burada geceleri dışarısı soğuk. Geçen hafta Hastane personeli aralarında konuşurken dinledim. Akşam nöbetlerinde üşüyorlarmış. Havalandırma da bozukmuş, yada kapatılıyormuş. Ama burası Karadeniz. Ağustos'un ortasında bile sel felaketi yaşanabilir.
 
Ortada çok ciddi bir iklim krizi var ve bunun çözümü ortalama bir Parislinin klima kullanmaması değil. Çok çok özür dileyerek söylüyorum, Hindistan'da, Bangladeş'te ortalığa radyoaktif olarak nitelendirilebilecek şekilde dışkılanıyorken, Çin'de sadece birkaç dakikada belki de kıta Avrupa'sının tüm yılda ürettiği kadar kirlilik üretiliyorken, ki burası ilginç, üretilen kirliliğin kayda değer kısmı Batı anlatısının "Birinci dünya ülkesi" olarak nitelendirilen ülkeler için üretiliyor, Avrupa'nın daha hala yeşil mastürbasyonu yapmasını hala idrak edemiyorum. Fransa ve Almanya'da devlet neredeyse birinci elden klima karşıtı bir anlatı üretiyor ama aynı devletin yetkilileri dünyada üretilen kirliliğin kayda değer kısmının müsebbibi Çin'in mabadını öpmek için ellerinde sıra numarasıyla sıranın kendilerine gelmesini bekliyor. Taylor Swift gibiler tuvaletlerine dahi özel jetleriyle gidiyorken petro oligarklar ve tekno oligarkların kurduğu devasa şirketler dünyanın temiz havasını ve suyunu tüketiyorken dümdüz vatandaşlara üçüncü sınıf bir klimayı bile kullandırmamak için bir anlatı geliştirmek acayip bir olay. Hava sıcaklığı 50 dereceye ulaşmış ve binlerce insan sıcaktan kelimenin tam anlamıyla ölüyorken geride kalanlar dandik pervanelerle hastane, okul ve hatta ameliyathaneleri biraz olsun serinletmeye çalışıyor. Bu gerçekten mantıklı mı ya?
 
Zor gerçekten.

@No Pasaran gündüzü kaç acaba..

Cizre'de çalışırken 57° sıcaklığa şahit oldum. Fakat gün ortasında.. geceside olsun 40-42.
Benim yerim iyi ya, memleketim kavruluyor ama yaşadığım yer TR’de en güzel havaya sahip neredeyse. Bugün 26 derece : dd
 
  • Wow
Tepkiler: ne
Gölgede 35 üstü havadaki nem buharlaşıyor. Bu nedenle gölgede 40 derecede kendinizi daha rahat his edersiniz. 40'ı aşınca (Açık alanda 50-55 yapar) bende baş ağrısı ve burun kanaması başlıyor. Sıcaklığın arttığını o şekilde anlıyorum. Tabi bir de sıcak bölgelerde insan yaza alışarak giriyor.


Ne toplantısı bu?
Maklube toplantısı, otel dolup taşmıştı Türkiye'den gelenlerle.
 


hahahah şunu görüp kurulu düzenini bozup da gelmeyen de ne bileyim
 
Canım Adanamın eline kimse su dökemez bu konuda. Günde 3-5 kez soğuk duşa girdiğimi bilirim. Sıcağını sevdiğiminin memleketi.
 
Geri