Ortada çok ciddi bir iklim krizi var ve bunun çözümü ortalama bir Parislinin klima kullanmaması değil. Çok çok özür dileyerek söylüyorum, Hindistan'da, Bangladeş'te ortalığa radyoaktif olarak nitelendirilebilecek şekilde dışkılanıyorken, Çin'de sadece birkaç dakikada belki de kıta Avrupa'sının tüm yılda ürettiği kadar kirlilik üretiliyorken, ki burası ilginç, üretilen kirliliğin kayda değer kısmı Batı anlatısının "Birinci dünya ülkesi" olarak nitelendirilen ülkeler için üretiliyor, Avrupa'nın daha hala yeşil mastürbasyonu yapmasını hala idrak edemiyorum. Fransa ve Almanya'da devlet neredeyse birinci elden klima karşıtı bir anlatı üretiyor ama aynı devletin yetkilileri dünyada üretilen kirliliğin kayda değer kısmının müsebbibi Çin'in mabadını öpmek için ellerinde sıra numarasıyla sıranın kendilerine gelmesini bekliyor. Taylor Swift gibiler tuvaletlerine dahi özel jetleriyle gidiyorken petro oligarklar ve tekno oligarkların kurduğu devasa şirketler dünyanın temiz havasını ve suyunu tüketiyorken dümdüz vatandaşlara üçüncü sınıf bir klimayı bile kullandırmamak için bir anlatı geliştirmek acayip bir olay. Hava sıcaklığı 50 dereceye ulaşmış ve binlerce insan sıcaktan kelimenin tam anlamıyla ölüyorken geride kalanlar dandik pervanelerle hastane, okul ve hatta ameliyathaneleri biraz olsun serinletmeye çalışıyor. Bu gerçekten mantıklı mı ya?