Tuzun Bir Zararı Daha Ortaya Çıktı

A
  • Kullanıcı aXi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • - Genel Sağlık Konuları
1314519126_63_tuz.jpg


67 ile 84 yaşları arasındaki insanlar üzerinde üç yıl süreyle yapılan araştırmada hem fazlaca tuz tüketip hem de egzersiz yapmayanlar için sonuçların daha da vahim olduğu ortaya çıktı. Yaşlanmanın Nörobiyolojisi isimli dergide yayınlanan sonuçlarda "yüksek" olarak belirtilen miktar 3.090 miligram ya da diğer bir deyişle günde bir çay kaşığı.

Araştırmayı yapanlar tuzun beynimizi etkileyen kan damarları üzerinde negatif etkisi olduğu ve bunamada rol oynadığını belirtiyor. Ancak az miktarda tuz tüketmek bunamada etkili olsa da ana faktör egzersiz. Yüksek tuz tüketenler egzersiz yapıyorsa zihinsel aktivitelerde gerileme olmuyor.

Ayrıca araştırmada yüksek tuz tüketimine karşı az miktarda potasyum alanlarda kalp krizi riskinin de iki katına çıktığı belirtildi.
 
Geri