-
- Katılım
- Aralık 21, 2011
-
- Mesajlar
- 6,158
-
- Tepkime puanı
- 3
-
- Puanları
- 293
-
- Yaş
- 31
tuz tüketimi - tuz ve kalp krizi riski - tuzun tansiyona rtkisi
Belçika'daki Leuven Üniversitesi uzmanları tarafından 3.681 kadın ve erkek üzerinde yapılan araştırmada; günde 1 çay kaşığının altında tuz tüketen kişilerin, daha fazla tuz kullananlara oranla %56 daha yüksek kalp krizi riski olduğu belirlendi.
Araştırmada ayrıca çok tuz tüketen kişilerin yüksek tansiyon riskinin de artmadığı görüldü. 1 çay kaşığı tuz yaklaşık 5-6 grama denk geliyor.
Sonuçları Amerikan Tıp Birliği Dergisi'nde yayınlanan araştırma, şimdiye kadar tuz ile ilgili bilinen tüm bilgilerin üzerinde bir şüphe bulutu oluşturdu.
Dünya Sağlık Örgütü başta olmak üzere önde gelen tüm sağlık kuruluşları, günlük tuz tüketiminin 4 gramı aşması durumunda kalp ve tansiyon riskinin yükseleceği uyarısını yapıyordu.
Sağlık uzmanları bu son araştırmanın sonuçlarının doğruluğu konusunda şüpheleri olduğunu duyurdu.
Araştırmada ayrıca çok tuz tüketen kişilerin yüksek tansiyon riskinin de artmadığı görüldü. 1 çay kaşığı tuz yaklaşık 5-6 grama denk geliyor.
Sonuçları Amerikan Tıp Birliği Dergisi'nde yayınlanan araştırma, şimdiye kadar tuz ile ilgili bilinen tüm bilgilerin üzerinde bir şüphe bulutu oluşturdu.
Dünya Sağlık Örgütü başta olmak üzere önde gelen tüm sağlık kuruluşları, günlük tuz tüketiminin 4 gramı aşması durumunda kalp ve tansiyon riskinin yükseleceği uyarısını yapıyordu.
Sağlık uzmanları bu son araştırmanın sonuçlarının doğruluğu konusunda şüpheleri olduğunu duyurdu.