"Bir insanı tanımayı arzulamak, kof bir vaattir...
Ve büyük külfet!
Günler, geceler, haftalar, seneler boyu dinlemeyi ve gözlemeyi,
Didiklemeyi ve hissetmeyi,
Deşmeyi ve dermeyi gerektirir kabukları kaldırabilmeyi
... Ve altlarından ince ince sızacak,
Belki de fışkıracak olan kanı görmeye tahammül edebilmeyi...
Bunca zahmete katlanamayacak olduktan sonra,
Daha yolun başındayken dönüp, bu işe kalkışmamak gerek!.."