ABD’de New York’taki Buffalo Üniversitesi’nden uzmanlar, yaşları 50 ile 79 arasında değişen 1313 kadın üzerinde yaptığı araştırmada, düzenli olarak D vitamini içeren gıdalar tüketen kişilerde, körlüğe dahi yol açabilen görme bozukluklarına yakalanma riskinin, yüzde 60’a kadar düştüğünü saptadı.‘Archives of Ophthalmology’ adlı dergide yayımlanan araştırmada, aşırı olmamak kaydıyla yağlı balık, yumurta sarısı ve süt gibi D vitamini yönünden zengin gıdalar tüketilmesi önerildi.