A
aXi
Ziyaretçi
Ziyaretçi
Vitamini deposu olarak bilinen mandalinanın, kanser riskini azalttığı bildirildi.
Uludağ ÜniversitesiSağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Başdiyetisyeni Sevinç Yetişen, mandalinaya turuncu rengini veren karoten nedeniyle karaciğer hastalıkları, damar sertliği ve şeker hastalığı riskini azalttığını, içeriğindeki potasyum sayesinde de yüksek tansiyonu düşürmeye yardım olduğunu açıkladı. Yetişen, şunları kaydetti: ‘’İçerdiği antioksidanlarla kansere yakalanma riskini azaltır. Mandalinadaki tangeretin antikansorejen özellik gösterir ve enfeksiyonun yayılmasını önler.’’
ÇEKİRDEKLERİNİ YUTMAK ZARARLI
• Mandalinanın kolay soyulabildiği için çocukların da severek yediği bir meyve olduğunu ifade eden Yetişen, ‘’Çekirdekleriyle tüketilmesi apandis organını tıkayarak, akut apandisite yol açar. Bu nedenle çekirdeklerinin çıkarılarak yenmesi gerekir’’ dedi. Yetişen, günde 2-3 adet sofralarda yer alması gerektiğini açıkladı.
Uludağ ÜniversitesiSağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Başdiyetisyeni Sevinç Yetişen, mandalinaya turuncu rengini veren karoten nedeniyle karaciğer hastalıkları, damar sertliği ve şeker hastalığı riskini azalttığını, içeriğindeki potasyum sayesinde de yüksek tansiyonu düşürmeye yardım olduğunu açıkladı. Yetişen, şunları kaydetti: ‘’İçerdiği antioksidanlarla kansere yakalanma riskini azaltır. Mandalinadaki tangeretin antikansorejen özellik gösterir ve enfeksiyonun yayılmasını önler.’’
ÇEKİRDEKLERİNİ YUTMAK ZARARLI
• Mandalinanın kolay soyulabildiği için çocukların da severek yediği bir meyve olduğunu ifade eden Yetişen, ‘’Çekirdekleriyle tüketilmesi apandis organını tıkayarak, akut apandisite yol açar. Bu nedenle çekirdeklerinin çıkarılarak yenmesi gerekir’’ dedi. Yetişen, günde 2-3 adet sofralarda yer alması gerektiğini açıkladı.