Kahve Kadınların Hafızasını Etkiliyor.!

S
  • Kullanıcı She`
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • - Kadınlar Kulübü Arşiv
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
3531_420x315.jpg

Fransız Ulusal Sağlık ve Tıbbi Araştırmalar Enstitüsü’nün (Inserm) Lizbon Üniversitesi ile ortaklaşa yaptığı araştırmada
Nokta.gif
günde en az üç fincan kahve veya 6 fincan çayın
Nokta.gif
günde sadece bir fincan veya daha az içenlerle kıyaslandığında hafızayı koruyucu etkisi bulunduğu ortaya çıktı.

65 ve üstü 4 bin 197 kadın ve 2 bin 820 erkeğin kafein tüketimi ile hafıza
Nokta.gif
dil ve mantık yürütme gibi “tanımaya değin” entellektüel peroformansları arasındaki ilişkinin
Nokta.gif
4 yıl boyunca elde edilen veriler ve bir istatistik modeli oluşturularak değerlendirildiği araştırmada
Nokta.gif
kafeinin sadece kadınlarda hafızayı koruyucu etkisi olduğu tespit edildi.

Inserm’den Karen Ritchie
Nokta.gif
araştırmanın kafeinin kadınların beyin fonksiyonu üzerinde koruyucu bir etkisinin bulunduğunu açıkça gösterdiğini belirterek
Nokta.gif
kafeinin neden sadece kadınların hafızasını koruyucu bir etkisi bulunduğunu anlamaya çalıştıklarını kaydetti.

Kafeinin Alzheimer ile İlişkisi Var mı?
Ritchie
Nokta.gif
kafeinin erkek ve kadınların metabolizmalarında farklı etkilere yol açabilmesi veya hormonal bir etkileşimin bu farkı yaratmış olabileceğini belirtirken
Nokta.gif
kafein temelinde bir tedavinin yararlı olup olmayacağını anlamak için öncelikle biyolojik mekanizmayı aydınlatmak gerektiğine işaret etti.

Araştırmanın
Nokta.gif
kafeinin Alzheimer hastalığına ortadan kalkması konusunda bir etkisi bulunmadığını gösterdiğini belirten Ritchie
Nokta.gif
araştırmanın kafein ile Alzheimer arasındaki ilişkinin daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla iki yıl daha sürdürülmesi gerektiğini
Nokta.gif
kafein tüketiminin bu hastalığın ortadan kalkmasında değil
Nokta.gif
gelişiminde rol oynayabildiğini düşündüklerini ifade etti.


Hürriyet
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri