İyi insanların başına neden kötü şeyler gelir?

Konu sahibi son olarak 816 gün önce görüldü
Kötü şeyler sadece iyilerin mi başına geliyor yiğidim?
İyilerin başına kötü şeyler gelmez diye bir kural varsa,herkes iyi olsun.Ne âlâ memleket,ne âlâ dünya.
 
İyileri kötüler sevmez. Onların işi de kötülük ve işlerini yapıyorlar.
 
İşte Seneka'dan beri,

Allah, bela verecek kadar herkesi önemsemez. Geldiyse, sevdiği için o verdi. Acıları çekeceğiz.

Budur anlayış.
 
herkes bir zamanlar masumdu
 
Çünkü iyiler nankörlerle imtihan edilir, ama onlara yâr etmez.​
 
ey insanlar diyordu kitapta
hiç kitap okuduğunuz yok
 
Kime göre neye göre iyi? İçini biliyor muyuz? Kalplerde olanı yalnız Allah bilir..
 
Kime göre iyi insan? Neye göre kötü şey
 
İyilik nettir ve tektir Allah ne veriyor ise bildiği vardır. Tevekkül efendim
 
Çünkü hayat bir imtihan dünyasıdır..
 
Neyin iyi neyin kötü olduğu çok göreceli bir şeydir. Senin için kötü olarak üstüne düşen şey senin kendi gücünü keşfedebilmene bir araç olabilir ve imtihan olduğun yerden güçlenirsin.
İslami açıdansa Allah sevdiği kulunu kendine yakınlaştırmaya sınavlar yapar. Allah’ı daha çok hatırlasın diye. Bunlara en güzel örnek islamı anlamak için peygamberlerin hayatlarıdır.

Ben tevekküle erdim artık bu dertleri düşünmüyorum çünkü derdi veren Allah dermanını zaten hazırlar. Ben ne mi yapıyorum bir derin nefes alıp Allahım yanımda kal bunu da atlatırız diyorum sonra basıyorum kahkahayı.. ağlayarak çözüm olmazzzz güle güle dertlerimi seviyorum :))
 
Herkes kendince yorumunu yapmış
Bende kendimce yorumumu yapayım

Kötü insanlar çok, iyi insanların varlığı da hayli az.
 
belki de asıl mesele, başımıza ne geldiği değil; yaşananlara nasıl tepki verdiğimizdir.
gerçek iyilik, hayatın sert darbelerine rağmen insanlığını kaybetmemektir..
acılar geçer, ama karakter kalır..
belki de iyi insanların en büyük sınavı budur: kötülük gördüklerinde bile iyilikten vazgeçmemek.
 
Geri