Her gün tereyağı yersek ne olur?

  • Kullanıcı Lefty
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • - Diyet Ve Sağlıklı Beslenme
🟢 Konu yazarı şu anda aktif
Kalsiyum, fosfor, magnezyum, selenyum ve çeşitli vitaminler yönünden zengin olan tereyağı, birçok besinde olduğu gibi bilinçsiz tüketim halinde faydadan çok zarar getirebiliyor. Uzmanlar, aşırı tereyağı tüketiminin erken ölüm riskini artırabileceği konusunda uyarıyor.

Vücudun bağışıklık sistemini artıran vitaminler bakımından zengin olan tereyağında, yüksek oranda mineral bulunur. Tereyağı, içeriğinde yer alan kısa ve orta zincirli yağ asitleri sayesinde bağırsakta yaşayan patojen mikroorganizmalarla savaşabilir.

Tereyağında yer alan antioksidan bileşenler, vücudu enfeksiyonlara karşı korur ve özellikle mevsimsel hastalık riskini azaltır.

Eklemlerde oluşan artrit ve kireçlenme gibi rahatsızlıkların önlenmesine yardımcı olan tereyağının diş çürümelerini önlemede de etkin bir rolü olduğu bilinir. Ancak bulaşıcı hastalıklara karşı koruma sağlayan ve hücreleri onaran tereyağı, aşırı tüketildiğinde zehre dönüşebilir.

Harvard Üniversitesi tarafından yapılan geniş çaplı bir araştırmada, günlük tereyağı tüketimini yüzde 5 oranında bile azaltmanın, erken ölüm riskini düşürdüğü keşfedildi. Uzmanlar, tereyağının kandaki kolesterol seviyesini artırdığını, atardamarlarda plak oluşumuna yol açtığını, bunun da kalp krizi ve felçlere neden olabileceğini açıkladı.

Doymuş yağ grubunda yer alan tereyağının beyne giden kan akışını engelleyerek bunamaya ve tümör büyümesini besleyerek kansere yol açtığı da belirtildi. Ancak bilim dünyası yine de tereyağının genel sağlık üzerindeki tehlikeleri konusunda ortak bir sonuca varamıyor.

İsveçli ve Alman araştırmacılar, kalp ve damar sağlığının korunması için tereyağı gibi hayvansal yağlardan kaçınılması ve bunun yerine zeytinyağı gibi bitkisel yağların tercih edilmesi gerektiğini söylüyor. Tereyağının aşırı tüketimi, tip 2 diyabet için bir risk faktörü olan kilo alımına da zemin hazırlayabiliyor. Uzmanlar, yüksek kalorili bir besin olan tereyağının günde 100 gramdan fazla tüketilmemesi gerektiğinin de altını çiziyor.

University College London'dan Pascal Meier ve ABD'li kardiyolog Profesör Rita Redberg ise British Journal of Sports Medicine'de yayınladıkları bir makalede, tereyağı gibi doymuş yağ açısından zengin gıdaların tüketiminin sanıldığı kadar zararlı olmadığını savunuyor. Redberg, günlük 22 dakikalık yürüyüşlerin, tereyağının olası zararlarını tersine çevirebildiğini öne sürüyor.

Uzmanlar özellikle LDL kolesterol yüksekliği yaşayan, kalp ve damar hastalığı bulunan ve kolesterol ilacı kullanan bireylerin günlük 50 gramdan fazla tereyağı tüketmemesi konusunda uyarıyor.

Kaynak

UM1_FF9j-EKN3LrBng6Rbg.jpg
hdhXbDlE50yoIdquel96mg.jpg
 
Kalp pert……….
Ben pilav harici kullanmıyorum.
 
şöyle fırından patatesi çıkaracaksın memleketten gelen erimiş tereyağını içine koyacaksın sonra onu yiyeceksin.

şifa şifa. margarin yağlara benzemez
 
Ne kadar tüketmesek o kadar iyi canım Lefty ama sen zaten spor yapıyorsun galiba…
Her sabah yemiyorum fakat haftada 2-3 kez tükettiğim de oluyor.

Spor değil de düzenli yürüyüş ve yaz aylarında da ilave olarak yüzmeyi ekliyorum. Sporu düzenli yapma şansım olmayacağını bildiğim için hiç başlamadım.
 
Tereyağı midemi rahatsız ettiği için zeytinyağı ile eksikliğini gidermeye çalışıyorum.
 
Doğru olabilir. Olmayabilir de. Bilim adamları da sahtekar.
 
faydalı olan her gıda aşırı tüketildiğinde zararlı olur zaten. haber içeriğinde günlük 50-100 gramdan fazla tüketilmemeli yazılmış, kim günlük bu miktarda tereyağı tüketir. yumurtada eser bir miktar, bir, iki çatallık tereyağı-bal karışımı ve azıcık yemeklerde kullanırsın olur biter. hiçbir şey olmaz. yiyen de ölüyor yemeyen de.
 
Kefir içiyorum ondan daha sağlıklı
 
Tereyağ oluruz dimi hocam
 
Bütün yemeklerde ya tereyağı ya da zeytinyağı kullanıyoruz.. kahv pek yapmadığım için sadece yemeklerde sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Bunu tereyağlı kahve içenler düşünsün….
 
Bütün yemeklerde ya tereyağı ya da zeytinyağı kullanıyoruz.. kahv pek yapmadığım için sadece yemeklerde sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Bunu tereyağlı kahve içenler düşünsün….
Tereyağlı kahveyi halen denemediğimi fark ettim.
 
Bunu daha kaç defa söyliycem.
Yağ plak yapmaz. Damar iç yüzü tansiyon ve şeker hastalığı nedeni ile hasarlanirsa (intimal hasar) o zaman kolesterol buraya yapışır.

Sağlam damarda yağ akar gider.
Kolesterol bütün hormonların yapıtaşı. Kolesterol yoksa kadın gibi kadın adam gibi adam olamazsın.
 
Geri