Domates yemek sperm kalitesini yüzde 50 artırıyor

Konu sahibi son olarak 72 gün önce görüldü
Sheffield Üniversitesi'nde yapılan çalışma domateslere parlak kırmızı rengini veren likopenin spermlerin kalitesini artırdığını ortaya çıkardı.

5dbbefd0ae298b228e227b8c


Daily Mail’in haberine göre, Sheffield Üniversitesi’nin yaptığı çalışma çocuk sahibi olmak isteyen çiftlere umut oldu. Yapılan çalışma domatesin ana bileşeninde bulunan ve domateslere parlak kırmızı rengini veren likopenin sperm kalitesini artırdığını ortaya koydu. 28 erkek üzerinde yapılan çalışmada likopen içeren takviyeden 3 ay boyunca her gün 2 tane alan erkeklerin sperm hareketlerinde hızlanma olduğu görüldü.

Çalışmada bir günde iki çorba kaşığı domates püresinin sperm kalitesini artırabileceği bulundu.

Androloji Profesörü Allan Pacey, çalışmanın sonunda tablet kullanan ve kullanmayanların sperm parametreleri arasındaki bu farkı gerçekten beklemediklerini açıkladı.

Domateslere kırmızı rengini veren likopenin kan basıncını düşürdüğü ve erkeklerin prostat kanseri riskini azalttığı da biliniyor.

Sonuçlar domates yemenin spermin şeklini, boyutunu ve yüzme yeteneğini geliştirdiğini ve bu da çocuk sahibi olamayan erkeklerin hamile kalma şansı verebileceğini gösteriyor.

posta​
 
Domates silkmesi en sevdiğim yemeklerdendir, etli de güzeldir etsiz de güzeldir, nerede o eski silkmeler tabii ki, domates yerli olursa güzel olur, yoksa yavan olur, rahmetli teyzem güzel yapardı.
 
GDO domatesler dahil mi ? bugün kahvaltı sırasında çok yedim çünkü.
 
Erkeklerin kadınlara bu kadar takılmasından sonra, olacağı buydu işte.
Her 3 konudan 2’si sperm. İlginç.
 
Peki o skiny pantolonlar ne olacak? Kasa kasa domates yesen fayda etmez. Bol giyin bol. Bak bizim zamanımızda pileli pantolonlar vardı. İğrenç görünüyordu ama bugünkü üretkenligimizi onalara borcluyuz. Ve tabi paçalı don.

Kadınlara faydası yok Stockholm. (Ay öyle diyince Helsinki geldi aklıma la casa de papelden.)
 
Son düzenleme:
Geri