Çikolata ve Kahve Sağlıklı Bir Hayatın Tadı

Konu sahibi son olarak 1 gün önce görüldü
Son araştırmalar çok eskiden insanların tedavi edici olarak kullandığı kakao ve kahveyi göklere çıkarıyor.

Taze çekilmiş kahveden yapılmış bir fincan kahve ve yanında bir parça çikolata.. Bu ikilinin dünyada baştan çıkaramayacağı insan mutlaka var ama sayısı pek fazla değildir! Bu müthiş ikili üzerine o kadar çok araştırma yapıldı ki
virgulll.gif
saymakla bitmez. Zaman zaman çikolata ve kahve için "zararlı" olduğu söylense bile son dönemde bilimsel araştırmalar hep aynı tarafı işaret ediyor. Çikolata ve kahvenin yararları görmezden gelinemeyecek kadar fazla..

Kakao zengini çikolata ihtiva ettiği antioksidanlar ve flavanoller nedeniyle beyin ve vücut üzerinde sayısız fayda sağlıyor araştırmaların sonuçlarıne göre...

İşin en ilginç yanı da kakao işlemden geçtikten sonra da kardiyovasküler (kalp ve damar sistemimiz) ve yaş ilerledikçe kötüye giden beyin sağlığımızda önemli derecede etkili oluyor. Çikolatanın "her derde deva" olarak adı çıkan meşhur blueberryden yani yaban mersininin bir türevi olan böğürtlenler familyasından olan meyvadan çok daha güçlü bir antioksidan olduğunu biliyor muydunuz? Evey öyle ve kesinlikle bilim bunu doğruluyor..

Çikolatanın tatlı olarak insanoğlunun hayatına girmeden önce
virgulll.gif
sadece sağlık iyileştirici etkileriyle biliniyor ve kullanılıyor olması bilim adamları için hiç de sürpriz değil. John Hopkins Üniversitesi'ndeki araştırmacılara göre günde belirli bir miktar yenilen siyah çikolata kalp krizi olasılığını yüzde 50 azaltıyor. Araştırmalar çikolatanın vücudumuzda aspirine benzer bir etki yaptığını gösteriyor. Yine son araştırmalara göre her hafta tüketilen iki veya üç parça çikolata vücudumuzda C reaktif proteininin daha az salgılanmasına neden oluyor. C reaktif proteini nedir derseniz; kalp kirizi ve beyin kanamasına neden olabilen
virgulll.gif
vücutta iltihaplanmanın göstergesi olan bir madde. Yine yeni dönemde yapılan araştırmaların birinde günlük tüketilrn 30 kalorilik siyah çikolatanın orta yaş yukarısı erkeklerde sistolik ve diastolic (büyük ve küçük) tansiyonu azalttığını gösteriyor. 18 hafta boyunca az miktarda çikolata yiyenlerde yüksek tansiyon yüzde 68'den yüzde 15'e düşmüş. Araştırmaların çok önemli sonuçlarından biri de haftada 50 gr. siyah çikolata yenilmesi
virgulll.gif
beyin kanaması geçiren kişilerde ölümü engellediğinin görülmesi..

Bu sonuç ışığında rahatlıkla düşünülebileceği gibi çikolata
virgulll.gif
beyne giden kan miktarını arttırdığı için düzenli çikolata yiyen kişilerin beynin işlevlerinde aksama çok daha az görülüyor.

Özet olarak çok bilimsel araştırmaların sonuçlarına bakıp hayatınıza düzenli olarak siyah çikolatayı sokmanızın zamanı geldi de geçiyor bile! Bu arada en tehlikeli kakaonun Madagaskar'dan gelen olduğunu da ekleyelim. En iyi çikolata ise kakao miktarı yüzde 70 ve yukarısı olan ve kakao dışındaki malzemeleri en az olan...

28660043874360435667.jpg


Kafein Hayat Kurtarıyor

Peki ya kafein? Kafein hepimizin bildiği gibi çay
virgulll.gif
kehve ve çikolatada bulunuyor ve kafein bitkilerdeki doğal pestisid görevini yapıyor. Kafein
virgulll.gif
adenoise denen maddeyi bloke ederek
virgulll.gif
beynimizin
virgulll.gif
dolayısıyla da bizim uyanık kalmamıza neden oluyor.

Kanser yok edici... Hardvard'lı araştırmacılar günde 5 kereden fazla kahve veya çay içenlerde
virgulll.gif
özellikle de erkeklerde
virgulll.gif
bir beyin tümörü olan gliomanın gelişiminin engellendiğini ortaya koymuş durumda.. Yine araştırmalar gösteriyor ki; günde yarım bardak kahve veya çay içmek bu riski yüzde 34 oranında azaltıyor. Ayrıce kafein hücrelerden gelen ve kanser tümörlerinin çoğalmak için kullandığı sinyalleri yok ediyor.

Alzheimer'a etkisi... Günde 2 veya 3 bardak kahve içenlerde kafein yaşlanmakta olan beyinlerde düşünsel yeti bozulmasını engelliyor. Beta amyloid (yaşlanan beyinde ortaya çıkan bir protein) üretimini azaltırken beyin kapasitesindeki iniş çıkışlar azalıyor veya yok oluyor bu sayede alzheimer hastalarında hafıza yenileniyor.

Parkinson hastalarının dostu... Kafeinin içindeki metabolitler (paraxanthine
virgulll.gif
theobromine ve theophylliene) parkinson hastalığından muzdarip olanlara yardımcı oluyor.

Ağrı kesici... Kafein kaslarda ağrı ve acı hissedilmesini azaltırken vücudun fiziksel direncini de arttırıyor.

Ruh halimizi belirleyici... Kafein vücudumuzda sadece aşırı yorgunluk belirtilerini yok etmekle kalmıyor
virgulll.gif
fiziksel dayanıklılığı da arttırıyor ve ruh halimizi de olumlu yönde etkiliyor.
 
Geri