SA:MP Server Kurulumu

YouMyCure

Üye
Mesajlar
559
Puanları
233
Konum
Dublin
Tepkime puanı
242
Cümleten Selamun Aleyküm Bugün SA-MP Server Kurmayı Anlatacağım Sampta Server Açmak Basittir İsterseniz Konuya Geçelim.Öncelikle Samp'In Server Dosyalarını İndirme Kısımına Giriyoruz Tık Samp'In İndirme Kısmı Buradan SA-MP 0.3.7-R2 Windows Server'e Basıyoruz Ve İndiriyoruz Ve Masaüstüne Server Diye Klasör Açıp İçindeki Dosyaları Server Klasörümüzün İçine Atıyoruz.
Serveri Aktif Hale GetirmekNOT: Bu Anlatım Bana Aittir.
Öncelikle Siz Server.exe Yi Açmaya Çalışacaksınız Ve Açtığınızda Direk Kapanacaktır Bunun Sebebi Rcon Şifresini Ayarlamamış Olmanızdır Ve Birçok Ayarı Daha Anlatacağım Hazırsanız Geçelim.
Server.cfgÖncelikle Server.cfg Yi Açıyoruz Karşımıza Not Defteri'Nin İçinde Bir Sürü Yazılar Gelcek Size Söylediklerim Haricinde Hiç Bir Şeye Dokunmayınız.
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Burada gösterdiğim şeyler haricinde hiçbir şeye dokunmayınız.Bu bilgileri kendinize göre düzenledikten sonra samp-server.exe tıklayarak serverı aktif edebilirsiniz.
Serverime Nasıl Girerim IP Si Nedir ? Siz Servera Girmek İçin Şimdilik "127.0.0.1" bu IP'yi Kullana Bilirsiniz Veya IP Adresinizi Kullana Bilirsiniz.
SA:MP Port Açma - Arkadaşımla Nasıl Oynarım?Port Açmak Oldukca Basittir.Şimdi İsterseniz Nasıl Açıldığını Öğrenelim.
Port 4 Adet Boşlulu Seçeneklere Ayrılır."Başlangıç Portunu Tetikleme,Bitiş Portu,Çeviri Başlangıç Portu,
Çeviri Bitiş Portu" Bu Dediğim İsimlerin Karşısındaki Boşluklara Sırayla "7777" Yazınız."Sırada Sunucu IP Adresi" Seçeneği Var Burada "192.168.1." Olarak Yazar Burada "CMD" Devreye Giriyor CMD'Yi Açın>İPConfig Yazın>IPV4 Adresinin Son "Rakamına" Veya "Sayısına" Bakın Ve Yazın Mesela Bende Şuan 192.168.1.34 Yazıyor. Bunu Sunucu IP Adresi Kısmına Yazınız.(Kendinizinkini BenimKini Yazmayınız.) Ve Geldik Son İşlemimize Son İşlemimiz "Protokol" Protokol'u "UDP/TCP" Olarak Seçiniz Ve Tamam'a Basınız.Port Adını İstediğiniz Gibi Kendinize Göre Ayarlayınız Ve Aktif Butonuna Basınız. Şimdi ip-adresim.net Sitesine Giriniz.
Tık IP-ADRESIM.NET IP Adresiniz: Yazan Yerin Karşısındaki Sayıları Kopyalayıp Arkadaşınıza Atın Ve Server.exe'Yi Açınız. Artık Arkadaşınızla İstediğiniz Zaman OynayaBilirsiniz.

NOT:Bu Yukarıdaki Konudan Sonraki Anlatımlar Bana Ait Değildir Yukarıdakilerin Hepsi Bana Aittir.Pawno Nedir?
Pawno, bir SA-MP sunucusunun temelidir. Yazdığınız kodları PWN formatından AMX formatına dönüştürüp serverınızda kullanmanıza yarar. Pawno olmadan bir SA-MP sunucusu olmaz. Bunun için Pawno kodlamak şarttır.

İndirdiğimiz dosyalar içinde pawno adlı bir klasör olacak ona girip pawno uygulamasını açın. Karşımıza bir sürü kod geldi. Eğer modunuzun eklediğiniz herhangi bir kodda hata vermemesini istiyorsanız, 7. satırdaki
#if defined FILTERSCRIPT'i silin ve yerine #define FILTERSCRIPT'i tanıtın. Daha sonra 22. satırdaki #else ve 31. satırdaki #endif'i silin ve üst kısımdaki Compline/Run butonuna tıklayın. Yaptığınız çalışmalar hiçbir şekilde hata vermeden kaydedildiyse şunu görmelisiniz;
Pawno Code: [Seç]
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Merhaba arkadaşlar öncelikle www.samp.com/download gidiyoruz. SA-MP 0.3e ve SA-MP 0.3e Windows Server indiriyoruz. SA-MP 0.3e Windows Server'ın içinden çıkan dosyaları Rockstar Games/San Andreas'ın içine atıyoruz. Şimdi geldik server açmak ve pawno derslerine.

Peki bunları neden sildik? Bunlar ne işe yarıyor? Hemen söyleyeyim, bu tanıtılan kodlar, filterscripts dosyasında kayıtlı olan komutları serverınıza taşımanıza yardımcı olur. Yani bu kodlar servera kendiliğinden gelir. Örnek olarak admin komutu olan /kick ve /ban komutunu gösterebilirim. Eğer #define FILTERSCRIPT ya da #if defined FILTERSCRIPT modun başında tanıtılmadıysa filterscripts klasörünün içindeki komutları serverınız tanımaz. Bunları silmemizin nedeni ise, bunları modun başında durduğu sürece moda renk falan tanıtamıyoruz, hata veriyor.

Şimdi serverın isminin SA-MP'ta görünmesini istiyorsanız, 12. ve 27. satıra serverın ismini yazacaksınız. Serverın versiyonunu ise 36. satırdaki SetGameModeText("Buraya"); içine yazacaksınız. İşlem bu kadar yaptığınız çalışmaları kaydedebilirsiniz.

Şimdi geldik karakter seçim ekranına skin eklemeye. Öncelikle 33. satıra gidin. Karşınıza şöyle bir şey gelecek;

Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
AddPlayerClass'taki 0, skindir. Bu skini istediğiniz başka bir skin ile değiştirebilirsiniz. Peki skin IDler'ini nasıl öğrenebilirim? http://wiki.sa-mp.com/wiki/Category:Skins Adresinden bütün skinleri öğrenebilirsiniz.

Skinin yanında gördüğünüz sayılar (1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425) karakterin nerede doğacağıdır. Spawn seçeneğine tıkladığınızda belirlediğiniz koordinatlarda doğar. Peki bu koordinatları nasıl ayarlayabilirim? Çok basit bir işlem. Önce oyuna girin ve karakterin doğmasını istediğiniz yere gelip /save yazın. Yeriniz kaydedildi. Şimdi Belgelerim/San Andreas User Files/SAMP'ın içindeki savedpositions.txt'i açın. Kaydettiğiniz koordinatlar burada. Bununla geçerli koordinatları değiştirdiğiniz de karakteriniz sizin istediğiniz yerde doğar.

Koordinatların yanındaki sayılar ise karakterde olmasını istediğiniz silahlardır. (0 (Bu 1. silahtır. Buraya silahın ID'sini yazacaksınız.) ,0 (Burası 1. silahta olmasını istediğiniz mermi miktarıdır.), 0, 0, 0, 0) diğerleri ise 2. ve 3. silahtır ve onların mermi miktarıdır. Buralara silahların ID'lerini yazabilirsiniz. Peki silah ID'lerini nereden bulabilirim? Sizin için aşağıya hepsini yazdım.

Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Karakter seçim ekranına skin eklemek bu kadar. Yeni bir tane skin eklemek için, AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); kopyalayıp alta geçirin ve istediğiniz bilgileri ayarlayın.

Yeni eklediğiniz skinlerin garip bir koşuş stili var. Hepsinin koşuş stilini CJ gibi yapmak için OnGameModeInit publicinin başına UsePlayerPedAnims(); ekleyin ve kaydedin işlem tamam artık bütün karakterler CJ gibi koşacaktır.

Şimdi geldik karakter seçim ekranını ayarlamaya. Bildiğiniz gibi karakter seçim ekranında karakterler görünmüyor. Şimdi 46. satıra gelin. Karşınıza şöyle bir şey çıkacak;

Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); Karakterin durduğu yerdir.
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); Kameranın durduğu yerdir.
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); Kameranın karaktere bakış açısıdır.


Şimdi bunları kendimize göre ayarlayacağız. Öncelikle karakterin durmasını istediğimiz yere gidip /save yazarak kaydediyoruz. Daha sonra onun karşısına geçip tekrar /save yazarak kaydediyoruz. Bu kaydettiğimiz kameranın duracağı yerdir. Şimdi geldik pawnoya geçirmeye. OnPlayerRequestClass publicine gidip, SetPlayerPos(playerid, yazdıktan sonra karakterin duracağı yerin koordinatlarının ilk üçünü yazıyoruz. Daha sonra altına geçiyoruz ve SetPlayerFacingAngle(playerid, yazdıktan sonra karakterin duracağı yerin koordinatlarından son bir koordinatı buraya yapıştırıyoruz. Bu karakterin kameraya bakış açısıdır. Sonra altına geçiyoruz ve SetPlayerCameraPos(playerid, yazdıktan sonra kameranın duracağı yerin koordinatlarından ilk üç koordinatı buraya yapıştırıyoruz. Son olarak SetPlayerCameraLookAt(playerid, yazdıktan sonra kameranın duracağı yerin koordinatlarının ilk üçünü buraya yapıştırıyoruz. İşlem tamam. Çalışmalarınızı kaydedin. Burada sorun yaşabilirsiniz onun için size örnek bir karakter seçim ekranı vereceğim. Bunu kullanabilirsiniz. Kullanmak istemiyorsanız sizin için istediğiniz yeri yapabilirim. Örnek karakter seçim ekranı, 4Dragons.
Resim
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Karakter seçim ekranını ister böyle bırakabilirsiniz, isterseniz de müzik ekleyebilir, karakterlere dans ettirebilirsiniz. Karakter seçim ekranında karakterlere dans ettirmek için, SetPlayerSpecialAction(playerid,SPECIAL_ACTION_DANCE1); kodunu OnPlayerRequestClass publicine ekleyin. Spawn olduktan sonra karakterini hala dans etmeye devam edecektir. Bunu durdurmak için, OnPlayerSpawn publicine SetPlayerSpecialAction(playerid,0); kodunu ekleyin. Eğer dans stilini beğenmediyseniz DANCE1 yazan yeri DANCE2 vs. yaparak değiştirebilirsiniz. Karakter seçim ekranına müzik eklemek için modun başına, new Float:X,Float:Y,Float:Z; ekleyin ve OnPlayerRequestClass'a PlayerPlaySound(playerid,muzikid, X, Y, Z); ekleyin. Muzikid yazan yere müziğin ID'sini yazacaksınız. Müzik IDler'ine http://wiki.sa-mp.com/wiki/SoundID sitesinden ulaşabilirsiniz. İşlem tamam ama spawn olduğunuzda müzik hala devam edecektir. Bunun için OnPlayerSpawn publicine PlayerPlaySound(playerid,0, X, Y, Z); ekleyin ve yaptığınız çalışmaları kaydedin. İşlem tamam.
RCON Nedir?RCON, serverın sahibidir. Server sahibi olan herkes adminliğe /rcon login şifre ile girer. Şifeyi nasıl değiştireceğinizi başta göstermiştim. Değiştirdiğiniz şifreyi kullanarak admin girişi yapabilirsiniz. Serverda bir çok RCON komutu bulunur. Bunları aşağıdan öğrenebilirsiniz.
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
GM Nedir?
GM'nin açılımı Game Master'dır. GM, oyundaki yetkili kişidir. RCON komutlarını leveli yeterliyse kullanabilir.
ANM Nedir?
ANM'in açılımı Animatördür. Animatörler, serverda çeşitli etkinlikler düzenler.

Şimdi geldik asıl olaya. Çoğu kişi RCON girişi yaptığı halde isminin başında [RCON]tagı görünmediğinden şikayetçi. Şimdi bunu nasıl aktif hale getireceğimizi anlatacağım. Öncelikle IsPlayerLAdmin includeunu indiriyoruz. İndirmek için Tıkla. Sonra modun başına #include <IsPlayerLadmin> yazarak tanıtıyoruz. Daha sonra 84. satıra gidiyoruz. Karşımıza böyle bir şey geliyor.
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
return 1; dahil olmak üzere oraya şu kodu yapıştırıyoruz;
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Renk yazdığım yerlere adminlerin nickinin hangi renk olmasını istiyorsanız onu yazacaksınız fakat HTML kodu halinde. HTML renk kodlarına erişebilmek için, Html Renk Kodları | Beles.Org sitesine gidebilirsiniz. İşlem bu kadar. Yaptığınız çalışmaları kaydedebilirsiniz.

İşte asıl yere geldik. Servera komut eklemeye.

Öncelikle 89. satıra gidin. Karşınıza şöyle bir şey gelecek;

Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Komutunun isminin ne olacağını belirlemek için "/mycommand" yazan yere komutun ismini yazacaksınız fakat / işaretini silmeden. Ben size örnek olarak/can, /zirh, ve silah alma komutlarını göstereceğim.
Can Komutu:
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Burada tanımadığımız 4 şey var. GetPlayerMoney, eğer oyuncunun parası 1000$'den az ise oyuncunun canını fullemez. Parayı daha az ya da daha çok yapmak istiyorsanız, GetPlayerMoney'den sonraki 1000 yazan yerin değerini istediğiniz bir değerle değiştirebilirsiniz. SendClientMessage, oyuncunun parasının olmadığını ya da 1000$'den az olduğunu belirtir. Bunu çeşitli komutlarda farklı amaçlarda kullanabilirsiniz. Oradaki 0xF6F6F6AA ise rengin kodudur. Renk kodlarını aşağıya yazdım hepsine oradan ulaşabilirsiniz. Bu terim ChatBox'un hizasında görünür. SetPlayerHealth, oyuncunun canının değerini ayarlar. (playerid, 100) kısmındaki 100'ü daha küçük bir değer yaparak değiştirebilirsiniz. GivePlayerMoney, oyuncuya kaç para vereceğini ya da kaç para alacağını belirler. -1000 yazan yere farklı bir değer girerek canın fiyatını değiştirebilirsiniz.

Zırh Komutu:
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Silah Alma Komutu:
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Burada tanımadığımız 2 şey var, COLOR_GREEN terimi renktir. Bu rengi modun başına #define COLOR_GREEN 0x33AA33AA olarak tanıtabilirsiniz. Hangi rengi tanıtmak istiyorsanız ismini ve rengin kodunu yazmanız yeterli. GivePlayerWeapon, oyuncuya vereceği silahtır. 28 silahın ID'si, 1000 ise silahın mermisidir. Bunu diğer silah komutlarında değiştirebilirsiniz.
Pawno Renk Kodları:
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
NOT!: Bütün komutlar return 0;'ın üstünde olmalıdır. Olmadığı takdirde pawno hata verir.
[/color]
Bildiğiniz gibi çoğu serverda 2'ye basınca aracı tamir etme ve 10x Nitro ekleme özelliği var. Bunu nasıl serverınıza ekleyeceğinizi öğreteceğim. Öncelikle 189. satıra gidiyoruz. Karşımıza şöyle bir şey geliyor;
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
Oraya şu kodu return 1; dahil olmak üzere ekliyoruz;
Kod:
 Kodları sadece üyelerimiz görebilir.
İşlem tamam. Yaptığınız çalışmaları kaydedebilirsiniz.
 
Üst Alt