Köri kolon kanserini önlüyor

🕒 Konu sahibi 16 saat önce aktifti
Köri kolon kanserini önlüyor
John Hopkins Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde yapılan bir araştırmaya göre
virgul.gif
soğan ve körinin içinde bulunan kimyasallar kolon kanserini önlemede yardımcı olabilir
nokta.jpg


Clinical Gastroenterology and Hepatology’de yayımlanan çalışmada
virgul.gif
aile geçmişinde adenomatöz polipozis (FAP) görülen beş kişiyle çalışıldı
nokta.jpg
FAP
virgul.gif
bağırsakta prekanseröz poliplerin artmasına ve sonunda kolon kanserinin ortaya çıkmasına neden oluyor
nokta.jpg


Altı ay süren araştırmada katılımcılara
virgul.gif
günde 20 miligram soğanın içinde bulunan bir antioksidan ve 480 miligram zerdeçal (körinin içerdiği başlıca baharatlardan biri) verildi
nokta.jpg


Hastalardaki poliplerin sayısı ortalama olarak %60
nokta.jpg
4 azaldığı ve poliplerin boyutunun ise %50
nokta.jpg
9 küçüldüğü tespit edildi
nokta.jpg


John Hopkins Üniversitesi gastroenteroloji bölümü başkanı Dr
nokta.jpg
Francis M
nokta.jpg
Giardiello: “Soğanın içinde bulunan antioksidanı pek çok insan günlük yiyeceklerinden alıyor
nokta.jpg
Ancak zerdeçal
virgul.gif
genellikle geleneksel yiyeceklerde kullanılıyor
virgul.gif
ve zerdeçalın sadece %3 veya %5’i kurkumin içeriyor
virgul.gif
” dedi
nokta.jpg
 
Geri