Kahve Kulak Çınlaması Riskini Düşürüyor

  • Kullanıcı Cohen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • - Kulak Burun Boğaz
Konu sahibi son olarak 3450 gün önce görüldü
Kahve çınlama riskini düşürüyor


Yapılan araştırmaya göre, günde üç, dört fincan kahve kulak çınlamasını azaltıyor.

1020231_298x298.jpg




PinExt.png




Kanadalı ve ABD’li bilim adamları, 30-44 yaş grubundaki 65 bini aşkın hemşirenin verilerini inceleyerek yaptığı araştırmada, günde üç veya dört fincan kahve tüketmenin, tıptaki adı “tinnitus” olan kulak çınlamasına karşı koruyucu olduğunu saptadı.
Geçmişte, kahvenin kulak çınlamasına olumsuz etkisi olduğuna işaret eden araştırmaların aksi bir sonuca varılan çalışmada, binlerce kadının sağlık durumu 18 yıl süreyle incelendi. Araştırmaya göre, günde üç, dört fincan kahve içenlerde kulak çınlaması yüzde 15, daha fazla kahve içenlerde ise yüzde 20 azalıyor. Uzmanlar, kulak çınlamasının intihara bile neden olabildiğini belirtiyor
 
Geri